Sila gunakan Menu di sebelah untuk bantuan mengenai Umum dan Web Mobil.
Bagi pertanyaan am, anda juga boleh merujuk kepada soalan lazim, untuk mendapatkan jawapan segera.
Masih memerlukan bantuan?
Sila hantarkan isu atau pertanyaan anda menggunakan borang maklumbalas yang disediakan atau hubungi melalui telefon.
A. Penggunaan menu Aplikasi
B. Muat Turun Dokumen / Fail
C. Direktori kakitangan
Sebarang pertanyaan, sila hubungi 09-7481957 sambungan 3032 (Pegawai Khidmat Pelanggan) atau 3005 (Bahagian Pentadbiran)
Web Mobil
Cara melayari laman web menggunakan telefon bimbit anda
1. Pastikan telefon bimbit anda telah di set untuk sambungan 3G/4G. (Hubungi penyedia perkhidmatan anda sekiranya anda tidak pasti).
2.Sebagai alternatif, jika telefon bimbit atau tab anda mempunyai sambungan WiFi, aktifkan WiFi anda dan cari sambungan WiFi pilihan anda. (Sila ingat bahawa kebanyakan perkhidmatan WiFi memerlukan langganan).
3.Pilih pelayar (‘browser’) yang terdapat dalam telefon anda (contohnya Google Chrome , Safari , Web Mobile, dll.).
4.Layari laman web menggunakan 'browser' dengan menaip ptg.kelantan.gov.my dan klik OK. Paparan di bawah akan muncul pada skrin telefon anda.